The state of your life is nothing but a reflection of your mind

The state of your life is nothing but a reflection of your mind

onsdag 31 mars 2010

Till min älskade

Jag vill vara allt du någonsin behöver,
allt du någonsin kommer att vilja ha.
Ibland känns det som att vi är universum,
att himlen utanför inte existerar.
En stjärnklar natt, är du min stjärna,
klarast och vackrast.
Det händer att min del av vårt universum kollapsar,
det beror aldrig på dig, min fina älskling.
Det beror på att mina andetag inte finner plats i mitt rum,
min plats i universum.
Även fast allt detta står du ändå kvar där,
sträcker ut handen för att hålla mig kvar uppe.
Jag älskar dig för det.

Jag säger orden ''jag älskar dig'' alldeles för sällan
och jag ber dig inte att stanna när du går.
Det betyder aldrig att jag inte älskar dig
och inte vill ha dig hos mig.

Jag älskar dig idag, imorgon & mycket längre än så.

Inga kommentarer: