The state of your life is nothing but a reflection of your mind

The state of your life is nothing but a reflection of your mind

fredag 31 januari 2014

Det här med att bli frisk...

Konstant sjuk i en månad nu. Halsfluss, öroninflammation (hej öronbarn!) och sedan urinvägsinfektion av antibiotikatabletterna. Detta MÅSTE betyda att min sjukkvot är uppfylld flera år framöver nu. (Möjligen har jag uppfyllt min chokladkvot för flera år framåt också, men det är nog helt okej.)

Vad händer när man är sjuk då? Jo, jag har avverkat x antal serier och fastnat i massor av serier. Hamnat sjukt långt efter i nationalekonomin, vilket känns som en dålig sak då matte är mitt värsta ämne. Men efter helgen ska jag ta tag i det där. Mamma och pappa har räddat mig från min misär en vecka när jag åt antibiotika (6 tabletter om dagen, whaaaaat!) då jag knappt visste vad jag hette, spännande värre. Men nu är jag hemma i min lilla lägenhet, jag älskar mitt lilla kryp-in. Snart har jag bott här i ett halvår, gått sjukt fort. Var tog all tid vägen?

På måndag ligger Uplands Nationsblad inför tryck, vilket känns skönt av tusen olika onämnda anledningar. Sen har valutskottet kommit igång, så nu börjar kårvalet krypa närmre. Vad som också börjar krypa närmre är min skidresa till Idre. Nationalekonomitenta versus semester, utan tvekan det senare tack. Men allt i universitetsvärlden har ett pris, vad kan detta priset tänkas bli? Jo, en horribel tentavecka i mars, där jag på något magiskt sätt ska tenta av 30 hp, tre tentor, varav en är 15 hp statistik. Ett hett tips är att inte läsa statistik dvs. Men när jag står på min snowboard eller mina slalomskidor kommer det att vara ett minne blott.

Mina öron kan jag inte säga är så mycket bättre, men nu har jag ledsnat på att vara sjuk så nu tänker jag vara glad, lyssna på bra musik och bli pepp.

Dessa låtar lyssnar jag sönder just nu: 
Imagine Dragons - "Hear me" och "Nothing left to say"
Håkan Hellström - "Du är snart där", min älskade Håkan.


1 kommentar:

Caroline sa...

helt sjukt att det snart gått ett halvår!

sjukdomstider är verkligen det värsta som finns, man känner sig helt knäckt. :( hoppas du blir frisk SNART!!

love u bestie <3 och vi ska klara den dumma ekonomin!!