The state of your life is nothing but a reflection of your mind

The state of your life is nothing but a reflection of your mind

söndag 3 januari 2010

Min riddare en januarinatt.

Min riddare på häst, han som kan rädda mig. Plocka upp mig ur de stormigaste situationerna och låta mig få vara i hans famn. Min riddare skulle ha en sköld att, väl i hans famn, skydda mig mot allt ont som kommer mot mig. Den skölden består inte av slag, glåpord eller hastiga rörelser. Nej, skölden består av ord som får mig starkare, att tro på något större än det onda, något ljusare. Han skulle ha fina ögon som jag kunde drömma mig bort i när verkligheten blev för jobbig, för svår, för tung, för någon som mig, att bära.

För vad är inte kärlek utan alla konstiga, stapplande ord? Alla blickar, kramar, pussar, kyssar och känslan av att en person vill ha dig, just dig - ingen annan i hela världen?
När ni står i ett helt rum, med massor av människor, ser du två ögon som bara ser dig, ja, det är personen som älskar dig. Det är personen som håller av dig, personen som vill vara bredvid dig.
När du vaknar upp bredvid personen på morgonen ler han och säger ''Du är så vacker'', du fnittrar till och säger blygt ''nej, usch..'', han vänder tillbaka ditt huvud, kysser dig på pannan och ler. Då vet du att det du har bredvid dig är äkta, det där leendet, de ögonen berättar en hel historia för dig. Om du inte sett leendet, kommer du att märka när du får det.

Ibland kan du tvivla på det, vända dig om och kolla om det sitter en flicka bakom dig som leendet är till. Du kan tvivla när du inte hört av honom en dag, vad gör han och vem är han med nu, när han inte är med dig?

Och när du blir sviken, ser du honom överallt och väntar på att han ska komma tillbaka till dig. Du ser ut genom fönstret och frågar dig om han kommer tillbaka, ska dyka upp och säga att han älskar dig igen. Du vill att han ska älska dig igen, vara med dig igen, hålla din hand igen.
Men det kommer alltid en dag, då du känner dig lugn och kan säga ''Det är lugnt nu, det är okej, jag klarar mig utan dig.''

Vad kärlek är för mig.

Förståelse. Insikt. Medkänsla. Deltagande. Närvaro. Ömhet. Känslighet. Tillgivenhet. Vänskap. Lojalitet. Trofasthet. Hängivenhet. Entusiasm. Glöd. Värme. Duo. Kärlek. Passion. Respekt. Aktning. Uppskattning. Vördnad. Okränkbarhet. Ödmjukhet. Fromhet. Devotion. Mildhet. Begär. Lust. Önskan. Längtan. Förhoppning. Saknad. Viljor. Intressen. Välviljor. Stöd. Behov. Dyrkan. Beundran. Omtanke. Omsorg. Hänsyn. Vilja. Känsla. Tillit. Förnuft. Acceptans. Gemenskap. Samhörighet. Förtroende. Lycka. Närhet. Intimitet. Hopp. Tvåsamhet. Styrka. Strävan. Mål. Ärlighet. Öppenhet. Uppriktighet. Öppenhjärtat. Rädsla. Övertygelse. Samlevnad. Hinder. Svårigheter. Förenande. Överensstämmelse. Likheter. Motsvarigheter. Jämbördigheter. Frändskap. Överraskningar. Spontanitet. Naturligt. Otvingat. Visdom. Drömmar. Värderingar. Inspiration. Anpassning.

Dröm sött.

1 kommentar:

Caroline sa...

första inlägget, wiho (y) <3