The state of your life is nothing but a reflection of your mind

The state of your life is nothing but a reflection of your mind

söndag 17 januari 2010

Romantik

De vill ha den perfekta klänningen, ett slott, den finaste diamantringen och självklart - den perfekta prinsen. Mycket perfektion för något så simpelt. Varför?

Jag älskar romantiska filmer, jag lever för dem. Men att gifta mig har jag aldrig velat. Det känns så .. överskattat. Att stå inför flera hundra personer och lova varandra trohet. Även fast jag drömt om den där fina klänningen, den där tiaran och prinsen som ska kyssa mig och lova mig evig trohet, så är det något som får mig att inte vilja förverkliga drömmen. Det känns så fel, kan det inte vara en självklarhet, måste man avlägga löften? Måste vi stå där och lova varandra det, kan vi inte bara leva, låta våra löften ristas in i våra hjärtan? Jag vill att min prins lämnar större spår, ristar in större spår, får mig att uppfyllas av bara honom.

Men - när jag är gammal, 60 år, vill jag stå på en strand, på en varm plats, i solnedgången. Två solbrända kroppar, jag i en enkel vit klänning, med den vita blomman i håret. Min hand i din vid havet, där ljuslyktor och näckrosor sakta flyter bort till evigheten.

Tills döden skiljer oss åt.

Inga kommentarer: